Regulamentul – cadru pentru organizarea serviciilor de asistenţã judiciarã

Regulamentul – cadru pentru organizarea serviciilor de asistenţã judiciarã

23 iulie 2013

Dãm publicitãţii documentul de lucru pe baza cãruia, în cadrul Consfãtuirii de lucru a tuturor consilierilor din cadrul consiliilor barourilor, responsabili cu activitatea de asistenţã judiciarã la barouri care va avea loc în zilele de 22 – 23 februarie 2013 la Cluj-Napoca, se va analiza problematica actualitãţii reglementãrilor privind Regulamentul – cadru pentru organizarea serviciilor de asistenţã judiciarã şi se vor face propuneri corespunzãtoare Consiliului U.N.B.R.

Menţionãm cã:

– Proiectul Regulamentului – cadru pentru organizarea serviciilor de asistenţã judiciarã (în continuare Proiectul) întocmit de Departamentului de Coordonare a Asistenţei Judiciare al U.N.B.R., condus de domnul av. Ion Ilie-Iordãchescu, membru al Comisiei Permanente a UNBR, decan al Baroului Bucureşti, a fost prezentat în şedinţa Comisiei Permanente a UNBR din 23-24 septembrie 2011 cînd s-a constatat cã, înainte de a fi dezbãtut şi aprobat de Consiliul UNBR potrivit art. 79 alin. (2) din Legea nr. 51/1995, Proiectul a fost transmis spre avizare Consiliului Superior al Magistraturii, care l-a supus spre dezbatere în şedinţa din 04 octombrie 2011 (la pozitia 19, pe ordinea de zi a şedinţei). Comisia Permanentã a decis sã amîne dezbaterea şi aprobarea unui nou Proiect pînã cînd  se va clarifica poziţia instituţionalã a Ministerului Justiţiei privind eficientizarea cheltuirii fondurilor alocate onorariilor pentru ajutorul public judiciar şi asistenţã juridicã din oficiu în cauzele penale, document publicat pe site-ul Ministerului Justiţiei la 17 august 2011 şi care poate fi consultat AICI.

– Proiectul de Regulament – cadru pentru organizarea, funcţionarea şi atribuţiile serviciilor de asistenţã judiciarã ale barourilor, a fost elaborat de cãtre Departamentul de Coordonare a Asistenţei Judiciare al UNBR în luna iunie 2011, perioada în care Departamentul a fost coordonat de domnul vicepreşedinte UNBR av. Stãnculescu Mircea-Petre, în funcţie în perioada elaborãrii sale. (Menţiunea din finalul materialului comunicat barourilor privind redactarea documentului de cãtre referent Florin Ionescu se datoreazã unei erori de tehnoredactare şi nu semnificã nicidecum elaborarea Proiectului de cãtre un angajat al UNBR.);

– Regulamentul pentru organizarea Serviciului de asistenta judiciara al Baroului Alba, aprobat prin Hotãrîrea nr.166 din 18 decembrie 2012 a Consiliului Baroului Alba, a fost propus de cãtre Decanul Baroului Alba sã constituie document de lucru al consfãtuirii.

Consfãtuirea de lucru, hotãrîtã de Congresul avocaţilor 2012 îşi propune sã realizeze un schimb de experienţã între consilierii barourilor – coordonatori ai serviciilor de asistenţã judiciarã pentru identificarea mãsurilor practice necesare eficientizãrii activitãţii desfãşurate de avocaţi pentru realizarea corectã a dreptului de acces la justiţie prin asistenţã judiciarã calificatã acordatã de avocat, fãrã a decide asupra adoptãrii unui nou Regulament – cadru pentru organizarea serviciilor de asistenţã judiciarã.